Co zrobić, kiedy nie możesz zasnąć?

Sen jest bardzo ważnym elementem całego dnia dla każdego człowieka. Powinniśmy spędzać czas na odpoczynku co najmniej osiem godzin na dobę. Niektóre osoby mają duży problem w szybkim zaśnięciu, a jeśli już nawet im się to uda, to bardzo łatwo się budzą i później nie mogą ponownie udać się do krainy Morfeusza. Jak poradzić sobie z bezsennością? Co zrobić, kiedy nie możesz zasnąć? Oto przydatne sposoby na szybkie zaśnięcie!

Jakie mogą być przyczyny, które nie pozwalają Ci zasnąć?

Dużo bodźców zewnętrznych może powodować, że trudniej będzie Ci zasnąć. Warto zapoznać się z nimi i je wyeliminować, aby sen przychodził z łatwością. Pierwszą przyczyną może być źle dobrany materac, który jest bardzo ważnym elementem każdej sypialni. Te produkty są naprawdę różne i każdy z nich dedykowany jest innej grupie ludzi. Materace twarde świetne będą dla osób, które mają większą masę wagową lub dla par. Materace piankowe będą świetnym rozwiązaniem dla dzieci, a sprężynowe czy hybrydowe dla nastolatków i osób dorosłych. Materace ortopedyczne natomiast będą idealnym wyborem dla osób, które borykają się z jakimiś problemami układu kostnego lub po prostu pragną w ten sposób zadbać o swoje zdrowie. Wybór należy tylko do Ciebie! Inną przyczyną tego, że nie możesz szybko zasnąć, są głośne dźwięki, które będą nadal Cię symulować i utrudniać zaśnięcie. Nieodpowiednia temperatura w sypialni może być kolejnym problemem. Pamiętaj, że optymalna temperatura wynosi około 19°. Następnym problemem może być ostre światło, które będzie oszukiwać Twój mózg, który nadal będzie myślał, że jest dzień. Wypicie napojów energetycznych lub kawy również nie jest dobrym pomysłem. Warto pamiętać, że taki rodzaj napojów możesz wypić najpóźniej sześć godzin przed planowanym zaśnięciem. Kolejnymi przyczynami, które nie pozwalają Ci zasnąć, mogą być stres lub silne emocje. Mogą być one pozytywne lub negatywne, ale prawie zawsze oznaczają brak szybkiego zaśnięcia.

Co zrobić, kiedy nie możesz zasnąć?

Na szczęście społeczeństwo wymyśliło różne sposoby, aby umożliwić szybkie zaśnięcie. Jakie warto wprowadzić do swojej rutyny dnia? Pierwszym sposobem jest wypicie naparu z ziół, które charakteryzują się swoimi zdolnościami relaksującymi  i odprężającymi. Świetnym wyborem będzie melisa lub rumianek, które kupisz w każdym supermarkecie. Kolejnym sposobem, który pomoże Ci szybciej zasnąć, jest przeczytanie kilku stron książki, która już bardzo długo czeka na Twojej półce. To sprawi, że Twoje oczy będą bardziej zmęczone, a mózg nie będzie stymulowany przez światło. Świetnym sposobem jest również posłuchanie odprężającej muzyki, a w zasadzie wybranych dźwięków, np. deszczu lub lasu. To wprowadzi Cię w odpowiedni nastrój i pozwoli szybko udać się do krainy snów. Swoją dzienną rutynę powinieneś zakończyć aromatyczną kąpielą, która pozwoli Ci się odprężyć. Możesz dodać do wody kilka kropel wybranego olejku, np. lawendowego. To z pewnością pomoże Ci w szybszym zaśnięciu!

Zobacz też

Jaki wpływ na zdrowy sen mają ochraniacze na materac?

Jaki wpływ na zdrowy sen mają ochraniacze na materac?

Czego potrzebujesz, by zdrowo się wysypiać? Przeczytaj o kilku dodatkach
Dom

Czego potrzebujesz, by zdrowo się wysypiać? Przeczytaj o kilku dodatkach

Odpowiednio skomponowane łóżko tylko z produktami od SleepMed
Dom

Odpowiednio skomponowane łóżko tylko z produktami od SleepMed

Jak wykorzystać naturalne materiały do stworzenia idealnego wnętrza?
Dom

Jak wykorzystać naturalne materiały do stworzenia idealnego wnętrza?

Jakie kolory powinny dominować w sypialni?
Dom

Jakie kolory powinny dominować w sypialni?

Najwygodniejsze pościele i poduszki do spania – jakie to?
Dom

Najwygodniejsze pościele i poduszki do spania – jakie to?